Powered By Blogger

Привіт усім!

Доброго дня, мої любі, мої рідні, мої най-, най-, най- студенти!
Цей блог розрахований саме на вас, на тих, хто намагається вчитися і прагне стати фахівцем. Тут ви знайдете матеріали для підготовки до різних фахових предметів (так, теорія твору - це теж фаховий предмет!).
А ще ви можете залишати власні повідомлення та відгуки. Із задоволенням їх почитаю.

З найкращими побажаннями,
Оксана Почапська

четвер, 25 вересня 2008 р.

Сприймання і розуміння твору

32.Сприймання і розуміння.
Першим і найбільш аксиоіоматичним положенням теорії сприймання є розуміння твору є закон Гумбольдта. – Потебні. про об`активність суб`єктивізму читацького розуміння твору: думка в мові переходить повністю або частково до того, хто слухає, хоч від цього не зменшується розумової власності мовця. У визначенні процесу розуміння криється об`активний факт суб`єктивізму людського розуміння, оскільки кожен думає своєю власною думкою. Таким чином, процес не є пасивним відтворенням почутого. Мовний вплив стає можливим лише при певній творчій діяльності адресата. Сприймання твору є керований автором процес продукування твору адресатом. Цей процес включає сенсорні процеси(відчуття), Перцепцію (пізнання), рецепцію (розуміння). ). Сенсорні процеси – це фізіологічні процеси отримання інформації з навколишнього середовища, які залежать від стану організму й сенсорної системи. Ці процеси залежать від організації комунікативного процесу. перцепція – процес, що тісно пов`язаний із розумінням і більшою мірою залежить від пам`яті перцептивного досвіду аудиторії, її уваги. Розуміння – певним чином організований процес, включення сприйнятого факту чи фактів у поняттєву систему адресата. Сприймання – процес дуже складний і неоднозначний.

Немає коментарів: