Powered By Blogger

Привіт усім!

Доброго дня, мої любі, мої рідні, мої най-, най-, най- студенти!
Цей блог розрахований саме на вас, на тих, хто намагається вчитися і прагне стати фахівцем. Тут ви знайдете матеріали для підготовки до різних фахових предметів (так, теорія твору - це теж фаховий предмет!).
А ще ви можете залишати власні повідомлення та відгуки. Із задоволенням їх почитаю.

З найкращими побажаннями,
Оксана Почапська

четвер, 25 вересня 2008 р.

Роль здогаду у процесі сприймання твору

7. Мовна діяльність автора.
Мовна діяльність. Діяльність ми називаємо складну сукупність процесів, які об’єднані загальною спрямованістью на досягнення певного результату. Суттєвою ознакою діяльн вваж: 1. ціліспрямованість. 2. структурованість. Мовна діяльність складається з усіх проявів мовної поведінки носія мови. Отже, мовна діяльність – це один із наймолодших видів діяльності людини і як будь-який вид діяльності вона може бути, як професійною, так і непрофесійною. Для звичайного мовця характерна неусвідомлена мовна діяльність.професійне мовлення відрізняється від непрофесійного мовлення більшою і спеціальною усвідомленністю процесу породження висловлювання та його сприймання (перцепції). Найважливіша риса проф мовлення – це цілеспрямованість.цілеспрямоване мовлення відрізняється більшою чіткістю та точністю висловлювання. Журналіст та редактор – професійні мовці, які суттєво впливають своїм мовленням на суспільство і виражають потреби суспільства. Редактор та журналіст стоять перед необхідністю усвідомлення власного мовлення, та його вдосконалення. Кожний автор повине усвідомлювати себе автором. Усвідомлення мовцем себе автором є одним з найбільших досягнень цивілізації.
Несвідоме авторство – це таке авторство при якому внесок окремої людини у створення тексту є неусвідомленим і тому не підлягає визначенню.
Свідоме авторство – це коли мовлення усвідомлене мовцем і відповідно контролюється ним і регулюється. Преоставляється більша свобода творчості, більша незалежність від традицій, більші творчі можливості. Розвитку сприяло перше й друге відчуження автора. Свідоме авторство завжди являє собою совокупність певних складових: комунікативний задум – це предметний зміст комунікативної мети. Комунікативна мета, мотив і комунікативний смисл.



10.Роль здогаду в процесі сприймання твору
Людина, яка володіє технікою читання, с приймає текст не літера за літерою, а схоплює цілі слова. техніка здогаду виробляється у людини шляхом довгого навчання. Попередній досвід тут відіграє важливу роль. У процесі розуміння завжди має місце здогад. сприймання тексту являє собою складну аналітико-синтетичну діяльність при якій відображення окремих елементів надрукованого або написаного поєднується з відображенням цілого ( слів, речень)Він відіграє допоміжну роль, дає можливість прискорити читання але іноді спрямовує наше розуміння хибним шляхом. Досвідчений читач сприймає текст не літера за літерою, а цілими словами, групами слів і навіть зворотами. Аби пізнати слово необов`язково зупинити погляд, свою увагу на кожній літері, на кожному орієнтирі. Досить „пізнати” найхарактерніші. А завершіть роботу по засвоєнню тексту здогад. Це відбувається за допомогою фіксації. Сприймання тексту характеризується фіксаційними зупинками зору й переносом зору. Читач засвоює текст тільки в момент фіксації зору. Не сприймаючи всіх літер слова читач схоплює окремі букви, ті, що найхарактерніші для слова, ті, що дають можливість пізнати його. Безперечно, що за умови коли читач увесь час чітко бачить лише кілька літер приблизно сприймає ще кілька, без здогаду, без пізнавання не можна уявити процесу читання.

Немає коментарів: